A tökéletes ingatlanhirdetés 7 titka

Milyen egy jó ingatlanhirdetés – és miért fontos? Ebben a cikkben mutatunk neked 7 ingatlanhirdetési tippet, amelyek segítenek eladni a lakásod.

Hiába felel meg a hirdetés a legtöbb minőségi elvárásnak, ha az eladó lakást továbbra sem tudjuk értékesíteni.

Ebben a cikkben mutatunk neked 7 ingatlanhirdetési tippet, amelyek segítenek eladni a lakásod.

És ezek a tippek valóban működnek.

Ebben azért vagyunk igazán biztosak, mert az Openhouse által értékesített ingatlanok hirdetéseit is ezek mentén állítjuk össze. Az eredmény pedig évi átlag 2.000 eladott lakás országszerte.

Szóval függetlenül attól, hogy egyedül vagy ingatlanossal szeretnéd eladni a lakásod. Ezek a tippek garantáltan a hasznodra válnak. Hiszen egyrészt segítenek összeállítani a leghatékonyabb ingatlanhirdetést. Másrészt általuk magad is ellenőrizheted, hogy akit megbíztál, valóban a legjobb hirdetési gyakorlatokat alkalmazza.

Nézzük tehát, hogyan épül fel egy jó ingatlanhirdetés.  

Milyen egy jó ingatlanhirdetés – és miért fontos?

A jó fogalma szubjektív, de egy biztos: a jó ingatlanhirdetés elad.

Mert a nap végén az a fontos, hogy jött-e vevő a hirdetésből vagy sem.

Más szavakkal:

Hiába felel meg a hirdetés a legtöbb minőségi elvárásnak, ha az eladó lakást továbbra sem tudjuk értékesíteni.

De hogyan növelhető annak az esélye, hogy a hirdetés valóban értékesítsen?

Értékesítők és reklámszakemberek egyetértenek abban, hogy ennek 3 alapvető feltétele van:

  • A hirdetés személyre szabott;
  • őszinte;
  • részletes és látványos.

A továbbiakban tehát azt vesszük át pontról pontra, hogyan felelj meg ezeknek.

Személyre szabott

Ha a hirdetés „mindenkinek szól, valójában nem szól senkinek.

Ezért az elsődleges cél, hogy meghatározzuk, pontosan ki a lakás ideális vevője. Mennyit keres, milyen környéken képzeli el a jövőjét? Hol dolgozik – mennyit kell utaznia a munkahelyére, ha ezt a lakást választja?

A legkönnyebben úgy teheted személyre szabottá az ingatlanhirdetést, hogy felírod a lakás és a környék minden előnyét és tulajdonságát, majd elképzeled, ki az a vevő, akinek az élethelyzete maximálisan passzol ezekhez.

FONTOS: Nem elég pusztán az előnyök és a tulajdonságok felsorolása. Egy kvázi történetnek kell megszülessen a fejedben, amiben elképzeled, ki élhet boldog életet az eladó lakásodban. Hiszen ezt a történetet kell majd elmesélned a hirdetéssel.

Az elsődleges feladat tehát: elérni, hogy a leendő vevő elképzelje, milyen (csodás) élete lesz az új otthonában. Így nem te akarod majd eladni neki, hanem ő szeretné mindenáron megvenni.

De ez még csak az első lépés.

Őszinte

A jó hirdetés második ismérve, hogy nem hazudik az érdeklődőnek.

Ezer indokunk van rá, miért nem éri meg hazudni a hirdetésben – plusz egy, hogy nemcsak etikátlan, de jogszerűtlen is.

A legfontosabb ok azonban, hogy a legtöbb ferdítés úgysem marad örökké titok az érdeklődő előtt.

Vagyis, ha a lakáshirdetés nem őszinte: azért fizetünk, hogy a potenciális vevők csalódjanak. 

Részletes és látványos (képek + videók)

Napjainkban már nem előny a jó vizuális tartalom. Hanem alapfeltétel.

A hirdetés feladata ugyanis, hogy a vevő el tudja képzelni magát az új lakásában. (Ahogy erről fentebb már írtunk.)

Vagyis ha az érdeklődő nemcsak olvassa, hanem látja is, hol éli majd a mindennapjait, máris könnyebben hozza meg a számodra kedvező vásárlási döntést.

Persze hirdetési kép és hirdetési kép között is van különbség. A későbbiekben ezt is részletesen átvesszük.

A tökéletes ingatlanhirdetés elkészítése 7 lépésben

Most, hogy leraktuk a jó ingatlanhirdetés alapjait, ássunk egy kicsit a részletek mélyére.

1. Meghatározott célcsoportnak íródik

Feljebb már volt szó arról, hogy a hirdetés egy jól körülhatárolt célcsoportnak kell szóljon. 

Ha például egy 20-30 négyzetméteres ingatlant akarsz eladni, garantáltan nem családos vevőknek szól a hirdetés. Ugyanígy, ha a lakás 90-120 négyzetméter, biztosan nem egy pályakezdő, alacsony keresetű vevőt keresel.

Milyen a te ideális vevőd?

Befektetési célból vásáról ingatlant? Esetleg családalapítás van tervben? Hosszú távra tervez vagy csak a gyerekek egyetemi éveire szükséges a lakás? A vevődnek gyakran kell a belvárosba utaznia vagy inkább otthon tölti az idejét?

Ha minden ilyen kérdésre választ tudsz adni, az érdeklődő is könnyebben magára ismer a hirdetésben. (És ez már fél siker.)

2. Jól megfogalmazott, könnyen átélhető előnyök

Az előnyök listázásáról is volt már szó korábban. Ha nincs ötleted, a legegyszerűbb abból kiindulni, te mit szeretsz a legjobban a lakásban. Megkérdezheted a közvetlen környezetedet is, hogy ők mit kedvelnek benne a legjobban.

De inspirálódhatsz más hirdetésekből is.

Nézd meg, mások milyen előnyöket tüntetnek fel a hirdetéseikben. (És azt is, miket nem, hiszen az ilyen előnyökkel tudsz igazán kitűnni.)

Ha a célcsoportot jól körülhatároltad, már sokkal egyszerűbben tudsz nekik fontos előnyöket felsorolni.

3. A jó címsor vízválasztó

A jó hirdetés a lakást adja el, a jó címsor pedig a hirdetést. Ha azt akarod, hogy valóban elolvassák a lakás előnyeit, meg kell győznöd őket a hirdetés címsorával.

Válaszd ki azt az előnyt, ami szerinted a legfontosabb az ideális vevődnek és építsd bele a hirdetési címsorba.

Íme 3 példa:

„Új építésű családi ház nyugalomra vágyó családoknak a külvárosban.”

„30 négyzetméteres garzon az egyetemtől 10 perc sétára.”

„Eladó ingatlan rehabilitált területen, ha jó befektetést keresel.”

HASZNOS: A jó hirdetési címsor képlete: [LAKÁS FŐ TULAJDONSÁGA] + [A CÉLCSOPORT SZEMÉBEN A LEGNAGYOBB ELŐNY] + [VÁSÁRLÁST SEGÍTŐ MEGGYŐZŐ ÉRV].

4. Tagolás

Erre kevesen figyelnek, szóval komoly előnyt tudsz kovácsolni belőle.

Minél sűrűbben tagolt egy szöveg, annál egyszerűbben olvasható – és érthető. (A Flesch–Kincaid olvashatósági index szerint az átlag fogyasztó számára olyan egyszerű szövegeket kell írnunk, amelyet egy általános iskola nyolcadikos tanuló is megért.

De mi köze ennek a tagoláshoz?

Minél kevesebb összetett mondat és egybefüggő szöveg van egy felületen, annél egyszerűbb a megértés.

És minél egyszerűbb (és gyorsabb) a megértés, annál egyszerűbb (és gyorsabb) a vásárlói döntés megszületése is.

5. A leírtakat tedd láthatóvá

Szintén ejtettünk már szót a hirdetés vizuális elemeiről. 

Fontos, hogy a hirdetési képek – és videók – támogassák a szöveget. Ha meleg családi otthonról írunk, a lakáshirdetés képein is vissza kell köszönnie a családias légkörnek és a meleg színeknek.

Ha tágas lakást kínálunk, olyan szögből fotózzuk az ingatlant, amelyből a terek nem szűkülnek be. (De ne feledjük az őszinteség alapszabályát: ha a lakás szűkös, nem érdemes a képekkel csalni, hiszen akkor lakásnézés közben komoly csalódás éri az érdeklődőt.)

6. Alaprajz nélkül ne adj fel ingatlanhirdetést

Ez a pont valamelyest kapcsolódik az előzőhöz. Mégis néhány ingatlanhirdetős elköveti azt a hibát, hogy nem mellékel alaprajzot az eladó lakáshoz.

Azért kiemelten fontos ez, mert így a vevőd rendszerezni tudja a fejében a lakásról készült képeket. El tudja helyezni, mit hol talál. Lényegében egy virtuális lakásbejárást rendezhet a fejében. (A virtuális lakássétákról később még lesz szó.)

Soha nem készítettél még lakásalaprajzot? 

Semmi gond.

Ez az ingyenes alaprajzkészítő program nagy segítségedre lesz.

7. Válaszd meg, hol hirdetsz

Fizetett hirdetések és kiemelések nélkül manapság már szinte lehetetlen eladni egy lakást. Viszont az sem megoldás, hogy minden hirdetési felületen költünk, hiszen azzal a leendő profit is csökken.

Érdemes tehát a vezető ingatlanhirdetési portálokon kifizetni a kiemelést.

Ilyen hirdetési portálok például: ingatlan.com, Ingatlanbazár, Jófogás

De az Openhouse lakáshirdetési felületén is jó eséllyel el tudod adni a lakásod.

A jó ingatlanhirdetés vizuális elemei

Most, hogy végigvettük a 7 legfontosabb hirdetési tanácsot, valószínűleg már alig várod, hogy megírhasd a saját lakáshirdetésed. 

De van még egy lépés, amit nem érdemes kihagyni, ha gyorsan szeretnéd értékesíteni az ingatlanod.

Lássuk, hogyan épülnek fel fel a hatékony lakáshirdetés vizuális elemei.

Hogyan készítsek képet az ingatlahirdetésemhez?

Egy rosszul elkészített kép sem sokkal jobb, mint egy el nem készített. Sőt, még a legjobban megírt hirdetési szöveget is leront egy-egy rossz minőségű és beállítású fotó.

A hirdetés vizuális elemei tehát konkrétan milliók sorsáról dönthetnek – ha a lakásárakat nézzük.

Érdemes tehát időt és energiát nem spórolva elkészíteni ezeket. (Különösen azért, mert manapság már egy felsőbb kategóriás okostelefonnal is  elérhetjük a kívánt minőséget.)

Lássuk, hogyan.

Fények

Hiába fotózunk jó kamerával, ha a lakás fényei nem megfelelőek. Ilyenkor az eredmény könnyen lehangoló lehet.

Első lépésként mindenképpen húzzuk el a sötétítőket, hogy a lehető legtöbb természetes fény jusson be a lakásba. (És természetesen válasszuk azt az időpontot a fotózásra, amikor egyébként is beragyogja a nap az ingatlan belső tereit.)

Ha pedig még így is sötétek a fotók, érdemes felkapcsolni a világítást. Ez azonban csak jó fényviszonyok mellett javít a képeken. Gyenge fények között csak ront rajtuk.

Illetve profibb eredmény érdekében kölcsönözni néhány stúdió lámpát.

Képarányok

Ezzel kapcsolatban a legfontosabb a harmadolás.

Hogy mi is ez pontosan?

DEFINÍCIÓ: A harmadolás az a kompozíciós technika a fotózásban, amikor a kamera által látott képet 9 egyenlő részre osztjuk. (A legtöbb digitális kamera és okostelefon már szoftveresen képes erre.) Majd ez a rács segít nekünk elhelyezni a képen látható dolgokat.

A harmadolás 3 alapszabálya:

  1. a kompozíció legfontosabb elemeit helyezzük a négy vonal valamely metszéspontjaira;
  2. a nagyobb látómezőt kitöltő elemeket valamelyik harmadoló vonalhoz kell igazítanunk;
  3. kerüljük a szimmetriát és mozdítsuk el a kép tartalmát a jobb vagy bal oldali harmadba.

És még valami.

Érdemes a fotót a csípő és váll közötti magasságból ellőnöd. A legtöbbször ugyanis ezzel minimalizálhatod a negatív teret (tehát a plafont, vagy az üres és unalmas falakat).

És ha már itt tartunk, egyáltalán mi szerepeljen a képen?

Mi legyen a fotón és mi ne?

Az elsődleges cél, hogy élethűen bemutassuk a lakás tereit. 

Emellett érdemes rendet rakni – mintha egy szállodai szobát fotóznál. A személyes tárgyakat pedig pakoljuk el erre az időre. (Az érdeklődő a saját életét akarja elképzelni az új lakásában, nem az eladóét.)

A fotózást mindenképpen előzze meg egy alapos nagytakarítás, hogy a fotókon a legjobb arcát mutassa az ingatlan.

Mondanunk sem kell, emberek se legyenek a fotókon.

És ha van háziállatod, ő se szerepeljen a képeken, ahogyan a holmijai se.

Úgy képzeld el ezt, mintha egy katalógusba készítenél fényképeket.

Ügyelj a méretezésre (hirdetési portálok, közösségi média, desktop és mobil különbségei)

Ahogy a fentiekben már kitértünk rá, az hirdetésed valószínűleg több felületen fut majd egyszerre.

Felkerül néhány ingatlanhirdetési portálra, a közösségi médiába, esetleg nyomtatott formában is megjelenik.

Ez egyrészt azt jelenti, hogy potenciálisan szélesebb közegekhez jut el a hirdetésed. Másrészt pedig azt, hogy jobban kell figyelned a méretezésre. Ugyanis az egyes felületeknek megvannak a maguk paraméterei, amelyekkel jól mutatnak a fotók.

Érdemes tehát előre bekérned a hirdetési portálok méretbeli megkötéseit, valamint ellenőrizned, hogy Facebookon és Instagramon mekkora méretű képek mutatnak jól.

HASZNOS: Ha Facebookra és Instagramra 1080×1080-as fotókkal készülsz. Ezek ugyanis mindkét felületen jól mutatnak.

Ha viszont ennél alaposabb szeretnél lenni, íme a Facebook képes hirdetéseire vonatkozó paraméterek.

Videós ingatlanhirdetések

Az ingatlanvideók elkészítése sokban hasonlít a képekére. Ráadásul ezt is meg tudjuk csinálni telefonnal.

Sőt, olyan ingyenes videószerkesztők állnak a rendelkezésünkre, mint:

  • az iMovie;
  • az OpenShot; 
  • a Freemake Video Converter;
  • a Windows Movie Maker;
  • vagy a KDENLIVE.

Tapasztalataink szerint minél nagyobb az eladó ingatlan értéke, nagyobb szükség van a hirdetésben videóra is.

Röviden a legfontosabb videós ingatlanhirdetési szabályok:

  • csak jó fényviszonyok mellett videózzunk;
  • kerüljük a kézremegést (optikai képstabilizálással vagy kiegészítő eszközzel);
  • az objektív látószöge legyen 10-20mm (ez a legtöbb okostelefonnál megvalósul);
  • a képkockaszám 24-120 fps közé essen;

És persze ugyanúgy ügyeljünk a lakás tisztaságára, valamint a látható tárgyakra, mint a képek esetében.

Virtuális ingatlanbejárás

A virtuális ingatlanséta átmenet a személyes megtekintés és a hirdetési fotók között.

Magyarországon még kevésbé elterjedt, ezért komoly előnyt jelenthet a több eladásra szánt ingatlannal szemben.

Ehhez azonban valóban profit érdemes megbízni, mert nemcsak speciális eszközök, de komoly szakértelem és erős informatikai eszközök is szükségesek a 3D bejárás elkészítéséhez.

Ha a fentiek alapján úgy látod, hogy ehhez nincs elég tehetséged és időd, érdemes profi fotóst bérelni, aki néhány óra alatt elkészíti a szükséges képeket és videókat.

Erre a 4 dologra mindenképp figyelj, amikor a hirdetés szövegét írod

Röviden összefoglalva tehát, az alábbiakra mindenképp figyelj, ha olyan ingatlanhirdetést szeretnél készíteni, ami képes gyorsan és jó áron eladni a lakásod. 

Először is határozd meg pontosan, ki az ideális vevőd. Ki számára lenne ez a lakás a legtökéletesebb.

Ezután törekedj arra, hogy a jól tagolt, egyszerű nyelvezetű hirdetésedben az ingatlan minden fontos előnyét és tulajdonságát felsorolod. A célcsoportod számára legfontosabbat pedig emeld be a hirdetés címsorába is.

És ne feledd: jó minőségű fotók és pontos alaprajz nélkül ne adj fel ingatlanhirdetést!

Ha pedig úgy érzed, túl sok időt és energiát emésztene fel, hogy jó áron, gyorsan keljen el az ingatlan, még mindig kérheted profi szakemberek segítségét.
Mi is szívesen segítünk az ingatlan eladásában.

Openhouse Franchise Központ
Oltean Dániel

Egyszer mindenki kirepül az szülői házból. Először talán albérletbe költözünk, majd saját lakást, házat vásároulnk. Gyarapodunk és nagyobbra, szebbre cseréljük. Az ember életében általában a legnagyobb anyagi értékű tranzakciók az ingatlanokkal kapcsolatosak.

Ezért is, ajánlott mindennek alaposan utána nézni, hiteles és pontos forrásból, megbízható szakemberektől.

Ebben szeretnék segíteni minden ingatlan eladás, vásárlás vagy bérlés előtt álló embernek.